Bogdane, ukoliko je vozac zaustavljen i legitimisan, tada se placa kazna samo za vozaca, sto je i logicno, jer on je odgovoran za prekoracenje brzine.
Ukoliko je vozilo snimljeno kamerom bez zaustavljanja, firmi vlasniku stize dopis da se izjasni o tome ko je u tom trenutku upravljao vozilom. Ako to firma ne zna, ili nece da se izjasni, tada joj sleduje ta veca kazna, sto je i logicno, jer ne dobija nikakve kaznene poene niti zabranu upravljanja vozilom.
Ukoliko firma dostavi podatke o licu koje je upravljalo vozilom, tu se za firmu svaka prica zavrsava, a nakon prekrsajnog postupka lice koje je upravljalo biva sankcionisano kao i svako drugo fizicko lice.
To je sto se tice saobracajnih kazni i to je mnogo puta licno provereno u praksi u firmi koja ima mnogo vozila, a nijedna kazna nije mogla stici firmi da ja to ne znam.
Za saobracajnu kaznu za parkiranje je potpuno isto, nju pise saobracajna policija u situaciji kad je vozilo zaustavljeno na saobracajnoj povrsini. Medjutim, postoje i komunalne kazne koje pise komunalna inspekcija i one uopste ne idu preko suda za prekrsaje, vec direktno komunalni inspektor donosi resenje o kaznjavanju. Komunalna inspekcija je nadlezna kad je vozilo ostavljeno na takozvanoj zelenoj povrsini (koja u praksi obicno nije zelena). E, u tom slucaju komunalna inspekcija ima posebne tarife za fizicka, a posebne za pravna lica i verovatno posebne za preduzetnike. Neki tipicni primeri iz moje prakse su kazna za fizicko lice 5.000 dinara, a u slucaju pravnog 20.000 dinara, ali se izrice samo jedna, ne obe istovremeno.
Samo ti sinko (administratore) radi svoj posao.